BİGA BELEDİYESİ
İTFAİYE İÇ HİZMET YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – Bu Yönergenin amacı; Biga Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü’ nün kuruluş, görev, yetki ve sorumluluklarını, itfaiye memurlarının niteliklerini, görevde yükselme ve mesleki eğitimlerini, kıyafetlerini, kullanacakları araç, teçhizat ve malzeme ile denetim usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – Bu Yönerge, Biga Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü teşkilatını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – Bu Yönerge, 03.07.2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 52. maddesi ve 21.10.2006 tarih ve 26326 sayılı Resmi Gazetede İçişleri Bakanlığınca yayınlanan Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin 48. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – Bu Yönergenin uygulanmasında;
ı) Değerlendirme formu: Bu Yönerge kapsamında görevde yükselme eğitimine alınacakların öğrenim durumu hizmet süresi, disiplin ve sicil şartları açısından değerlendirilerek tabi tutulacağı planlamayı gösteren ve ekte yer alan formu, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Görev ve Çalışma Düzeni
Kuruluş
MADDE 5 – Belediye itfaiye teşkilatı; 29.11.2005 tarihli ve 2006/9809 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar çerçevesinde Belediye Meclisi kararı ile kurulur. Kuruluş sırasında kaynakların etkili ve verimli kullanılması, itfaiye hizmetlerinin kalitesinin artırılması, ihtiyaç duyulan nitelik, unvan ve sayıda personel istihdamının sağlanması gözetilir. Birimlerin kurulmasında; Biga Belediye Başkanlığı’nın sorumluluk alanını içindeki nüfusu, fiziki ve coğrafi yapısı, yangın ve diğer afetlere hassasiyeti, gelişme potansiyeli ile kendi yöresine ait diğer özellikler dikkate alınır.
Görevleri
MADDE 6 – İtfaiye Müdürlüğü’ nün Belediye sınırları içinde ve Belediye sınırları dışında görevleri şunlardır:
ç) Doğal afetler ve olağanüstü durumlarda kurtarma çalışmalarına katılmak,
ğ) Belediye sınırları içinde bacaları belediye meclisince tespit edilecek ücret karşılığında temizlemek veya temizlettirmek ve bacaları yangına karşı önlemler yönünden denetlemek,
ı) İmar planlarına göre parlayıcı, patlayıcı ve yanıcı madde depolama yerlerini tespit etmek,
Çalışma düzeni
MADDE 7 –
e)Memurlar ve diğer kamu görevlileri eliyle yürütülmesi zorunlu olan hizmetler dışındaki İtfaiye hizmetleri hizmet satın alma yoluyla karşılanabilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Kadro ve Unvanlar
Kadro ve unvanlar
MADDE 8 – Biga Belediyesi itfaiye teşkilatı personel kadro ve unvanları, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslara göre;
1-İtfaiye Müdürü
2-İtfaiye Amiri,
3-İtfaiye Çavuşu
4-İtfaiye Eri
5-Diğer kadrolardan
Oluşur.
Belediye İtfaiye Yangın Personeli
MADDE 9 – Biga Belediyesi itfaiye müdürlüğü teşkilatında çalışan İtfaiye Müdürü, İtfaiye Amiri, İtfaiye Çavuşu ve itfaiye eri yangın personelidir. Bu personel, tüm itfaiye hizmetlerinin yerine getirilmesinden ve bizzat yangın yerinde bulunmak ve yangına müdahale etmekle sorumlu ve görevlidir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İtfaiye Personelinin Görevleri
İtfaiye Müdürünün Görevleri
MADDE 10 – İtfaiye teşkilatının en üst amiridir ve başlıca görevleri şunlardır:
ç) Motorlu araçlar dâhil tüm malzeme ve teçhizatın ikmal, bakım ve onarımını yaptırmak; hizmete hazır durumda tutmak, teknolojik gelişmelere uygun olarak yenilenmesini sağlamak,
ğ) İtfaiyenin su alabileceği açık havuz ve su depoları yapılmasını sağlamak,
ı) Halkı, kurum ve kuruluşları yangından korunma ve yangınla mücadele konularında bilgilendirmek,
İtfaiye Amirinin Görevleri
MADDE 11 – İtfaiye teşkilatında hiyerarşik olarak yer alan herkes İtfaiye Müdürü tarafından verilen görevleri yerine getirmekle yükümlüdürler. İtfaiye Amiri kendilerine verilen görevlerin eksiksiz olarak yapılmasından birinci derecede sorumlu olmakla beraber ayrıca personelin disiplin ve düzeninden, tesis, araç ve gereçlerin temizliği, korunması ve göreve hazır durumda tutulmasından İtfaiye Müdürüne karşı sorumludur. Gruplar arası koordinasyonun sağlanmasından. İtfaiye Ayrıca bu Yönergenin 6. maddesinde belirtilen görevlerin yerine getirilmesinden yetkili ve sorumludurlar.
İtfaiye Çavuşunun Görevleri
MADDE 12 – İtfaiye Çavuşları İtfaiye Amirine bağlı olarak görev yapar. Kendisine bağlı yangın personeli arasında iş bölümü, eğitim ve denetim görevini yapar. Kullandığı tüm araç ve gereçlerin müdahaleye hazır halde bulundurulmasını sağlar. Üst amirlerin bulunmadığı olayları sevk ve idare eder. Üst Amirleri tarafından verilen diğer emir ve görevleri yerine getirir. Ayrıca bu Yönergenin 6. maddesinde belirtilen görevlerin yerine getirilmesinden yetkili ve sorumludurlar.
İtfaiye Erinin Görevleri
MADDE 13 – İtfaiye eri; Bu Yönetmeliğinin 6.maddesinde sayılan ve Amirlerince yerine getirilmesi istenen görevlerin yanı sıra yangın söndürme, araç kullanma, su baskını ve arama-kurtarma, çalışmalarını yerine getirir; itfaiye hizmet binası ve müştemilatının güvenliğini, temizliğini, araç-gereç ve teçhizatın temizliği, bakım ve onarımı ile haberleşme ve yazışma gibi yürütülmesi gereken diğer iş ve işlemleri ile birim amirinin verdiği diğer görevleri yapar. Ayrıca bu Yönergenin 6. maddesinde belirtilen görevlerin yerine getirilmesinden yetkili ve sorumludurlar.
Diğer Kadrolar
MADDE 14 –
Biga Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü hizmetlerin yürütülmesine yardımcı ve destek olmak üzere; Ruhsatlandırma masası ve Büro hizmetlerinin yerine getirilmesi için norm kadroya uygun olarak çalıştırılacak itfaiye personelinden görevlendirme yapabilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Atama Şartları
İtfaiye Erliğine Atanma Şartları
MADDE 15 – İtfaiye erliğine atanmak için 657 sayılı Kanunun 48 inci maddesindeki genel şartların yanı sıra;
ç) 25 yaşını doldurmamış olmak,
Yazılı ve Sözlü Sınav
MADDE 16 –
a)İlk defa itfaiye eri kadrolarına atanacakların Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılacak Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS)' na girmeleri ve sınav komisyonunca belirlenecek taban puanı almaları şarttır.
b) Bu sınava giren adaylardan itfaiye eri olarak atanmak isteyenler; belediyenin kadro sayısı ile aranan nitelikleri belirterek açtığı ve kendi internet sitesi ile İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün resmi internet sitesinde, Türkiye genelinde yayın yapan gazetelerin en az birinde ve bir mahalli gazetede ilan ettiği itfaiye erliği sınavına başvururlar. Başvuranlar arasından en yüksek puana sahip adaydan başlamak üzere ilan edilen kadro sayısının üç katı ve ancak ilan edilen kadro sayısının üç katı müracaat olmamışsa tamamı aday belirlenerek sözlü sınava çağrılır. Ayrıca, adaylar kabul için ilanda kendilerinden istenen diğer belgeleri de süresi içinde eksiksiz olarak vermek zorundadır.
ı) Sözlü sınavı kazananlar itfaiye eri olarak göreve atanır ve bunların bilgileri Devlet Personel Başkanlığına bildirilir.
Atama Sırasında İstenecek Belgeler
MADDE 17 – İlk defa itfaiye eri kadrolarına atanacaklardan;
ç) Erkekler için Askerlikle ilişiği olmadığına resmi belge,
Başka Memurluklardan Naklen Geçiş
MADDE 18 – Herhangi bir resmi kuruluştan veya belediyenin diğer hizmet birimlerinde asıl memur iken, belediye itfaiye erliğine geçmek isteyenler; 30 yaşını aşmamaları, 15 inci maddedeki yaş dışındaki diğer şartları taşımaları ve 16 ncı maddede öngörülen sözlü sınavda başarılı olmaları kaydıyla, 657 sayılı Kanuna ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine uyularak itfaiye erliğine atanabilir.
ALTINCI BÖLÜM
Görevde Yükselme Esasları
Görevde Yükselme Şartları
MADDE 19 – Bu Yönergenin 8 inci maddesinde sayılan unvanlardan İtfaiye Müdürü dışındaki kadrolara yapılacak atamalarda aşağıdaki şartlar aranır.
1) En az lise mezunu olmak,
2) 4 yıllık yüksek öğrenim mezunları için 2 yıl; 2 yıllık yüksek okul mezunları için 3 yıl, lise ve dengi okul mezunları için 4 yıl itfaiye çavuşu olarak çalışmış olmak,
3) Yüksek öğrenim mezunu olanların 1–4 dereceli kadrolara atanmaları için 657 sayılı Kanunun 68 inci maddesinde belirtilen süre kadar hizmeti bulunmak,
4) Son üç yıllık sicil notu ortalaması en az iyi derecede olmak,
5) Görevde yükselme sınavında başarılı olmak,
6) Kadro durumu elverişli olmak,
1) En az lise mezunu olması,
2) 4 yıllık yüksek öğrenim mezunları için 2 yıl; 2 yıllık yüksek okul mezunları için 3 yıl, lise ve dengi okul mezunları için 4 yıl itfaiye eri olarak çalışmış olmak,
3) Son üç yıllık sicil notu ortalaması en az iyi derecede olmak,
4) Görevde yükselme sınavında başarılı olmak,
Belediyeler, atanılacak görevin niteliği itibariyle aranacak hizmet sürelerini, 657 sayılı Kanunun 68 inci maddesinin (B) bendi hükümlerine göre değerlendirerek kendi kurumlarında ve diğer kurumlarda geçen hizmet sürelerini dikkate alarak belirler. Bu sürelerin en az iki yılının itfaiye teşkilatında geçmiş olması şarttır. Ancak, görevde yükselmeyle ilgili ilanlara yeterli sayıda başvuru olmaması halinde en az iki yıl çalışmış olmak şartı aranmaz.
Görevde Yükselme Eğitimi
MADDE 20 –
1)İtfaiye birimleri görevde yükselme eğitimine katılacak personeli belirleyerek İnsan Kaynakları birimine bildirir.
2)Belediyenin İnsan Kaynakları birimi tarafından; atama yapılacak boş kadronun unvanı, adedi, derecesi, sınava girecek personelde aranacak şartlar, son başvuru tarihi, sınavın yapılacağı yer ve tarihi belirlenir.
3) Bu bilgiler sınav tarihinden en az bir ay önce İnsan Kaynakları birimi tarafından itfaiye teşkilatına duyurulur. İtfaiye teşkilatı da bu duyuruyu adaylara bildirir. İdarece ivedilik ve zorunluluk görülen hallerde bu duyuru süresi on beş güne kadar kısaltılabilir.
4) Görevde yükselme eğitimine katılmak isteyen personel, kurumca belirtilen tarihe kadar başvurularını İnsan Kaynakları birimine yapar.
5) Görevde yükselme eğitimine alınacakların sayısı, atama yapılacak boş kadro sayısının üç katını geçemez. Başvuranların sayısı atama yapılacak boş kadro sayısının üç katını geçtiği takdirde bu Yönergenin ekinde yer alan Ek–1 Değerlendirme Formu doldurularak puanlama yapılır. Eğitime alınacak olanlar en çok puanı alandan başlayıp boş kadro sayısının üç katına indirilmek suretiyle insan kaynakları birimi tarafından duyurulur. Puanların eşit olması durumunda sırasıyla hizmet süresi fazla ve son sicil notu yüksek olana öncelik verilir.
Görevde Yükselme Eğitimine Katılma Şartları
MADDE 21 –
1) Görevde yükselme eğitimine başvurabilmek için; son başvuru tarihi itibarıyla bu Yönergenin 19 uncu maddesinde belirtilen sınav şartı hariç diğer şartları taşımak gerekir.
2) Aday memurların, görevden uzaklaştırılanların, 657 sayılı Kanuna göre memur statüsünde olmayanların ve belediye kadrosunda bulunmayanların görevde yükselme eğitimine başvuruları kabul edilmez. Bunlar, düzenlenecek görevde yükselme eğitimine alınmazlar ve belediyece açılan görevde yükselme sınavına giremezler.
3) Aylıksız izinli olanlar ile belediye kadrosunda bulunmakla birlikte başka kurumlarda geçici görevli bulunanlar, aylıksız izin ve geçici görev hallerinin sona ermesi durumunda görevde yükselme eğitimine katılabilirler.
Görevde Yükselme Eğitiminin Şekli ve Süresi
MADDE 22 –
1) Belediye, itfaiye personelinin görevde yükselme eğitim programlarını, kendisi yapabileceği gibi yüksek öğretim kurumları, diğer kamu kurum ve kuruluşlarıyla müşterek olarak da düzenleyebilir. İlçe ve belde belediyeleri; Büyükşehirlerde Büyükşehir belediyesinin, diğer yerlerde il belediyesinin düzenlediği görevde yükselme eğitim programlarına personelini gönderebilir.
2) Eğitim programı, günde yedi saat olmak üzere en az iki hafta en fazla sekiz hafta olarak düzenlenir. Eğitime katılanların görevde yükselme eğitim programlarının tamamına katılmaları şarttır. Ancak, kurumlar tarafından en fazla 10 ders saati kadar mazeret izni verilebilir.
3) Görevde yükselme eğitimi bu Yönergenin 23 üncü maddesindeki konuları kapsayacak şekilde ve anılan maddede belirtilen ağırlığa göre programlanır.
4) Görevde yükselme eğitimini başarı ile tamamlayanlar sınava katılmaya hak kazanırlar.
Görevde Yükselme Eğitiminin Konuları
MADDE 23 –
(1)Görevde yükselme eğitimi aşağıdaki konuları kapsar.
1) Genel esaslar,
2) Temel haklar ve ödevler,
3) Devletin temel organları,
ç) Türkçe dil bilgisi ve yazışma ile ilgili kurallar,
1) 03.07.2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanunu,
2) 10.07.2004 tarihli ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu,
3) 07.06.1939 tarihli ve 3634 sayılı Milli Müdafaa Mükellefiyeti Kanunu,
4) 20.07.1966 tarihli ve 775 sayılı Gecekondu Kanunu ve mevzuatı,
5) 03.05.1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanunu ve mevzuatı,
6) 14.07.2005 tarihli ve 2005/9207 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan, İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik,
7) 06.07.2002 tarih ve 2002/4390 Karar sayılı Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik,
8) İtfaiyenin tarihçesi ve 21.10.2006 tarih ve 26326 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Belediye İtfaiye Yönetmeliği,
9) İlk yardım, arama ve kurtarma teknikleri,
(2) Bu mevzuata ek olarak itfaiyeyi ilgilendiren her türlü kanun, yönetmelik ve yeni çıkacak yasalar da dikkate alınarak, ihtiyaca göre eğitim programlarında düzenleme yapılabilir.
(3) Ayrıca itfaiye amirliği ve daha üst kadrolara atanacaklar, zaman yönetimi, karar verme teknikleri, toplantı yönetimi, liderlik, performans yönetimi ve denetimi, stratejik planlama ve kriz yönetimi gibi konularda da eğitime tabi tutulur.
(4) Eğitim programının % 60’ı mesleki temel eğitim konularından oluşturulur.
Sınav Kurulu ve Görevleri
MADDE 24 –
1) Görevde yükselme sınavına ilişkin işlemleri yürütmek üzere en az üç kişiden oluşacak sınav kurulu teşkil edilir. Sınav kurulu, belediye başkanının görevlendireceği kişinin başkanlığında, İnsan Kaynakları hizmetlerini yürüten birim amiri, itfaiye birim amiri ile belediye başkanının görevlendireceği diğer üyelerden oluşur. Aynı usulle yeterli sayıda yedek üye de belirlenir. Sınav kurulunun oluşturulamadığı yerlerde bu niteliklere haiz üye görevlendirilmesi mahallin mülki idare amirinden talep edilir. Sınav kuruluna seçilen üyeler, görevde yükselme eğitimine alınacak personelden görev ve unvan bakımından daha düşük seviyede olamaz.
2) Sınav kurulunun başkan ve üyeleri; eşlerinin ve üçüncü dereceye kadar (bu derece dâhil) kan ve ikinci dereceye kadar (bu derece dâhil) kayın hısımlarının katıldığı görevde yükselme sınavında görev alamazlar.
3) Sınav Kurulu, yapılacak eğitime ilişkin görevde yükselme sınavında sorulacak soruların bilgi kaynağının hazırlanması, sınav sonuçlarının ilanı, yapılacak itirazların sonuçlandırılması ve bu konuya ilişkin diğer işleri yürütür.
Görevde Yükselme Sınavı
MADDE 25 –
1) Görevde yükselme eğitimini tamamlayanların görevde yükselebilmeleri için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Başkanlığına, Milli Eğitim Bakanlığına veya yüksek öğretim kurumlarından birine yaptırılacak yazılı sınavlara katılmaları ve başarılı olmaları şarttır.
2) Görevde yükselme sınavı, bu Yönergenin 23 üncü maddesinde yer alan konulardan yapılır.
3) Sınavda başarılı sayılmak için 100 puan üzerinden en az 70 puan alınması şarttır.
Sınav sonuçlarının açıklanması
MADDE 26 – Sınav kurulu, sınav sonuçlarını sınavın yapıldığı tarihten itibaren en geç 10 gün içerisinde ilan eder ve ilgililere yazılı olarak bildirir.
Sınav Sonuçlarına İtiraz
MADDE 27 –
1) Sınavlara katılanlar sınav sonuçlarına itiraz edebilir.
2) İtirazlar sınav sonuçlarının ilgililere tebliğinden itibaren on gün içinde bir dilekçe ile sınav kuruluna yapılır.
3) Sınav Kurulu, sınav sonuçlarına ilişkin itirazları sınavı yapan kurumla da görüşerek en geç on gün içinde sonuçlandırır ve ilgililere yazılı olarak bildirir. İtiraz üzerine sınav kurulunca verilecek kararlar kesindir.
Sınavı Kazananların Atanması
MADDE 28 –
1) Yapılan sınav sonucunda başarılı bulunanlar arasından, en geç 3 ay içinde başarı sıralamasına göre boş kadro sayısı kadar atama yapılır. İlan edilen boş kadrolara atama yapıldıktan sonra bu kadroların boşalması durumunda sınavda başarılı olan diğer adaylar arasından başarı sırasına göre atama yapılabilir.
2) İlan edilen veya boşalan kadrolara, görevde yükselme sınavında başarılı olanlar atanmadan diğer mahalli idarelerden veya herhangi bir resmi kurumdan naklen veya açıktan atama yapılamaz.
Sınav Belgelerinin Saklanması
MADDE 29 – Görevde yükselme sınavında başarılı olarak ataması yapılanların, sınavla ilgili belgeleri özlük dosyalarında, diğer belgeler ise bir sonraki sınav tarihine kadar İnsan Kaynakları birimince saklanır.
YEDİNCİ BÖLÜM
Eğitim ve Denetim
Yönetici Personelin Eğitimi
MADDE 30 – Belediye itfaiye teşkilatlarının yönetici personelinin temel eğitimleri İçişleri Bakanlığı Sivil Savunma Genel Müdürlüğünün koordinasyonunda hazırlanacak yıllık programlar çerçevesinde yapılır.
Hizmet İçi Eğitim
MADDE 31 –
1) İtfaiye personeline; yangın önleyici tedbirler, itfaiye teşkilatının araç gereç ve malzemeleri, söndürücü cihazlar, söndürme ve kurtarma usulleri, ilk yardım, yangın yerinde araştırma ve inceleme, yangının keşfi, sabotaj ve kundakçılık ile sevk ve idare hususlarında eğitim alabilmeleri için itfaiye yıllık, aylık, haftalık, günlük nazari ve uygulamalı eğitim programları, ekte yer alan Örnek-4’e göre hazırlanır ve uygulanır.
2) Yıllık eğitim programında yer alan konular, teknolojik gelişmeler ve mahallin özellikleri de dikkate alınarak aylık, haftalık, günlük ders saatlerinde verilecek şekilde ayrı ayrı hazırlanır ve eğitim programı dosyasında muhafaza edilir.
3) İtfaiye teşkilatı personelinin temel ve teknik eğitimlerinde, İçişleri Bakanlığı, Türkiye Belediyeler Birliği, yurt içi ve yurt dışında eğitim merkezi bulunan itfaiye teşkilatları veya üniversitelerin ilgili bölümleri ile bu konuda kurulmuş sivil toplum örgütleriyle işbirliği yapılarak gerçekleştirilir.
4) Halkı yangına karşı bilinçlendirmek; yangın ve diğer olaylar hakkında bilgilendirmek için basın, yayın ve iletişim araçlarından yararlanılır.
Denetim
MADDE 32 –
1) İtfaiye teşkilatı ve personelinin çalışmaları, ekte yer alan Örnek–5 İtfaiye Hizmetleri Denetleme Formu’na göre denetlenir.
2) Bu denetleme;
3) Gerek görülmesi halinde ikinci fıkranın (b) bendine göre düzenlenen denetleme raporları, yapılan işlemler, teklif ve önerilerle birlikte bir ay içinde İçişleri Bakanlığına gönderilir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Spor ve Tesisler
Spor
MADDE 33 –
1) İtfaiye personelinin fiziki nitelikleri, hazırlanan spor programları ile desteklenir. Personele; kültür-fizik çalışmaları, atletizm, aletli sporlar, mukavemet ve denge sporları ile uygun görülecek diğer mesleki spor faaliyetleri yaptırılarak iş verimlilikleri arttırılır.
2) Eğitim programları hazırlanırken haftanın en az 3 gününe ait uygulamalı ders saatlerine günün sportif çalışmasının gerektirdiği kadar süre ilave edilir. İtfaiye personelinin belirtilen sportif çalışmaları ve mesleki sporları yapabilmesi için gerekli alan düzenlemesi ile araç gereç ve özel spor kıyafetleri belediye tarafından temin edilir. Ayrıca bu konuda belediyenin spor ve sosyal tesislerinden yararlanılır. İtfaiye teşkilatına yurt içi ve yurt dışında düzenlenen spor etkinliklerine ve itfaiye spor müsabakalarına katılma imkânı sağlanır.
3) Bu hak ve imkânlardan gönüllü itfaiyeciler de yararlandırılabilir.
Tesisler
MADDE 34 –
1) İtfaiye personelinin hizmet binası, depo, bakım ve onarım üniteleri, garajı ve diğer yerleşim birimleri hizmet gereklerine uygun olarak projelendirilir ve tesis edilir.
2) Projelendirme sırasında itfaiye personelinin sportif çalışmaları için gerekli düzenlemeler öncelikli olarak dikkate alınır.
DOKUZUNCU BÖLÜM
Kıyafet ve Koruyucu Teçhizat
Personel Kıyafeti
MADDE 35 –
1) İtfaiye personeli resmi kıyafet giymekle yükümlüdür. Personelin resmi kıyafet giderleri; yazlık, kışlık, harici elbise ve kişisel koruyucu teçhizat da dâhil olmak üzere ihtiyaca ve günün şartlarına göre 657 sayılı Kanunun 211 inci maddesi esas alınarak belediye tarafından karşılanır. Yazlık ve kışlık elbise her yıl, tören elbisesi ise iki yılda bir verilir.
2) İtfaiye personelinin kıyafeti ve rütbe işaretleri yönetmeliğe uygun olacaktır.
Kişisel Koruyucu Teçhizat
MADDE 36 – İtfaiye personeline 33 üncü maddede belirtilen kıyafetlerinin yanında günün teknolojisine ve Türk Standartları Enstitüsü (TSE) veya Avrupa Normları (EN) standartlarına uygun olarak yangın, sel, çığ, nükleer, biyolojik, kimyasal ve benzeri tehlikelere karşı özel teçhizat ve kıyafet de verilir.
ONUNCU BÖLÜM
Personelin Sosyal Hakları ve Disiplin Cezaları
Yemek
MADDE 37 – Biga Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü personeli 24 saat iş, 24 saat istirahat şeklinde çalışır ve personele haftalık izin ile birlikte 3 öğün yemek verilir.
İzin hakkı
MADDE 38 – İtfaiye personelinin izinleri, teşkilatın yangınla mücadele gücünü aksatmamak kaydı ile 657 sayılı Kanun hükümlerine göre düzenlenir.
Ödüllendirme
MADDE 39 – Görevlerinde üstün başarı ve yararlılık gösteren itfaiye personeline, başarı ve yararlılığının derecesine göre yürürlükteki mevzuat hükümlerine uygun olarak ödül verilebilir.
Sağlık Taraması
MADDE 40 – İtfaiye teşkilatında çalışan yangın personeli, yılda bir kez sağlık taramasından geçirilir.
Disiplin Cezaları
MADDE 41 –
1)İtfaiye personeline uygulanacak disiplin cezaları şunlardır:
ç) Kademe ilerlemesinin durdurulması,
2) Meslekten çıkarma cezası dışında verilecek disiplin cezalarında, 657 sayılı Kanunun ilgili hükümleri uygulanır.
3) Meslekten çıkarma cezasını gerektiren eylem, işlem, tutum ve davranışlar şunlardır:
ç) Gizli tutulması zorunlu olan ve görevi ile ilgili bulunan bilgi ve belgeleri görevli veya yetkili olmayan kişilere açıklamak,
ONBİRİNCİ BÖLÜM
Araç, Teçhizat ve Malzeme
Araç
MADDE 42 – Biga Belediyesi İtfaiye teşkilatının asgari araç sayısı, ilgili TSE veya EN standartlarına uygun olarak Yönetmelikte belirtildiği üzere temin edilecektir.
Teçhizat ve Malzemeler
MADDE 43 –
1) İtfaiye teşkilatında kullanılacak teçhizat ve malzemelerin cins, miktar ve nitelikleri hizmet gereklerine göre teknolojik gelişmelere uygun olarak tespit edilir.
2) Teçhizat ve malzemelerin temininde TSE ve EN standartlarına uyulur.
ONİKİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Kimlik belgesi
MADDE 44 –
1) Her itfaiye memuruna bir kimlik belgesi verilir. (Ek–2)
2) Kimlik belgesinde memurun adı, soyadı, görev yaptığı belediyenin ismi, sicil numarası, unvanı, kan grubu ve nüfus bilgileri yer alır.
3) Kimlik belgesini belediye başkanı, yetki vermesi halinde Belediye Başkan Yardımcısı imzalar.
4) Bilgilerde değişiklik oldukça keyfiyet, kimlik belgesine işlenir.
5) Her ne suretle olursa olsun görevinden ayrılan itfaiye memuru kimliğini belediye başkanlığına teslim eder.
Gönüllü İtfaiyecilik
MADDE 45 – İtfaiye hizmetlerinin desteklenmesine ihtiyaç duyulan yerlerde 9.10.2005 tarihli ve 25981 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan İl Özel İdaresi ve Belediye Hizmetlerine Gönüllü Katılım Yönetmeliği hükümlerine göre gönüllü itfaiyecilik organizasyonları ve teşkilleri kurulabilir. Bu organizasyonlarda görev alan gönüllü itfaiyeciler Belediye İtfaiye Yönetmeliğinde yer alan İtfaiye personelinin faydalandığı yol, yemek, giyim, araç-gereç ve ekipman, ferdi kaza sigortası, kişisel koruyucu ekipman, spor ve tesis ile eğitim haklarından faydalandırılır.
Kazanılmış Hakların Saklılığı
MADDE 46 – Belediye İtfaiye Yönetmeliği kapsamında bulunan görevlere ilgili mevzuata göre atanmış olan itfaiye personelinin kazanılmış hakları saklıdır.
Yönergede Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 47 – Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde;
ç) 17.09.1982 tarihli ve 82/5336 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan, Disiplin Kurulları ve Disiplin Amirleri Hakkında Yönetmelik,
I)657 sayılı Devlet Memurları Kanununa istinaden İç İşleri Bakanlığınca çıkarılan 11.04.2007 tarih ve 26490 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Mahalli İdarelere İlk Defa Atanacaklara Dair Sınav Yönetmeliği hükümleri uygulanır.
Yönerge
MADDE 48 – Bu Yönerge Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin 48. maddesine istinaden hazırlanmıştır.
Yürürlükten Kaldırılan Yönerge
MADDE 49 – 06.10.1987 tarih ve 1987/26 sayılı meclis kararı ile yürürlüğe giren “Biga Belediyesi İtfaiye İç Hizmet Yönergesi” yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 50 – Bu Yönerge Biga Belediye Meclisinin onayından ve yerel gazetede ilan edildikten sonra yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 51 – Bu Yönerge hükümlerini Biga Belediye Başkanı yürütür.